Wiosną, podczas realizacji innowacji pedagogicznej „Przez ręce do głowy” dzieci w szkolnej świetlicy szlifowały rachunek pamięciowy (tabliczka mnożenia i dzielenia, dodawanie i odejmowanie) oraz obliczenia zegarowe. Swoje kompetencje matematyczne uczniowie kształcili poprzez udział w grach dydaktycznych i zabawach matematycznych. Do nauki wykorzystano nakrętki, klamerki, karty matematyczne: „Ja mam, kto ma?”, pusy oraz inne pomoce dydaktyczne. W ciekawy oraz innowacyjny sposób uczniowie kształcili również spostrzegawczość oraz koncentrację uwagi, które są bardzo ważne podczas wszystkich procesów zachodzących podczas uczenia się. Podczas ćwiczeń dzieciom towarzyszył ruch, co sprawiło, że zajęcia łączyły przyjemne z pożytecznym oraz miało miejsce wieloobszarowe zaangażowanie ucznia.
Realizacja innowacji „Przez ręce do głowy” dobiegła końca. Uczniowie uczęszczający do szkolnej świetlicy mieli okazję przez dwa lata uczyć się matematyki w niecodzienny sposób. Innowacja stworzyła możliwość nauki poprzez zabawę i wzbogaciła ofertę zajęć świetlicowych. Zajęcia były równocześnie nauką jak i wypoczynkiem. Odpowiednio zaaranżowane sytuacje matematyczne, które dzieci starały się rozwiązać dawały dzieciom radość i poczucie siły sprawczej.
Mam nadzieję, że innowacja pogłębiła umiejętności matematyczne i sprzyjała rozwojowi osobistemu każdego ucznia.
Danuta Nowicka-Gogolok