Podczas realizacji innowacji matematycznej uczniowie rozwijali swoje kompetencje matematyczne poprzez nietypowe zadania. Uczniowie bawili się w „Parking” – zabawę plastyczno - matematyczną, podczas której ćwiczyli orientację w schemacie własnego ciała oraz orientację przestrzenną. Układali również skomplikowane labirynty z rurek. Ostatnim wyzwaniem dla dzieci było zrobienie zakupów według otrzymanej listy zakupów. Dzieci obliczały ogólny koszt zakupów, szacowały, czy określona kwota wystarczy im na dokonanie zakupów z listy, zastanawiały się, którą listę zakupów mogą zrealizować przy posiadanej konkretnej kwocie, obliczali resztę.
W tym roku szkolnym zajęcia innowacji dobiegły końca. Uczniowie aktywnie i kreatywnie spędzali czas w szkolnej świetlicy, nauczyli się współpracy i matematycznego myślenia oraz działania.
Nauka poprzez zabawę to połączenie przyjemnego z pożytecznym, to klucz do sukcesu.
Danuta Nowicka-Gogolok