Tel.: 774 544 110

E-mail: psp21opole@wodip.opole.pl

Adres: Henryka Sienkiewicza 4, 45-037 Opole

STRONA TYTUŁOWA

W roku szkolnym 2022/2023 w świetlicy szkolnej realizowana będzie innowacja pedagogiczna „Sensorycznie się rozwijam, bo skaczę, biegam, badam i dotykam”.

Głównym celem wdrożenia Krainy Zmysłów „Sensorycznie się rozwijam, bo skaczę, biegam, badam i dotykam” jest wsparcie rozwoju dzieci, angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji w formie konstruktywnej zabawy, niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych, do których zaliczyć można zmysły: dotyku, wzroku, słuchu, smaku i węchu. Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych, wspierać będziemy ich rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.
Innowacja odwołuje się do podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Pozwala na stymulowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez dostarczanie im różnorodnych bodźców wspomagających integrację sensoryczną z wykorzystaniem konstruktywnej zabawy.

 

Iwona Kowalska

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 1.

 

Podczas pierwszego spotkania dzieci poznały zmysły oraz funkcje, jaką pełnią w życiu każdego człowieka z wykorzystaniem zagadek: słownych - jak poznanie atrybutów poszczególnych zmysłów  ucho, dłoń, język, oko, nos), słuchowych, zapachowych, dotykowych, smakowych. Przygotowaliśmy również mały kącik sensoryczny, który wyposażyliśmy w przedmioty o różnych fakturach.

 

Iwona Kowalska

 

01 zad.102 zad.103 zad.304 zad.105 zad.107 zad.108 zad.109 zad.1

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 2.

 

Październikowe zadanie polegało na rozpoznawaniu różnych owoców i warzyw za pomocą dotyku. Dzieci różnicowały je pod względem faktury, wielkości, ciężaru, czasami wspomagając się węchem, bez kontroli wzroku.

Okazało się, że tak naprawdę, do codziennych zabaw pobudzających zmysły nie potrzebujemy drogich i skomplikowanych zabawek. Zabawa była pyszna, a przy okazji napełniliśmy brzuszki zdrowymi przekąskami.

 

Iwona Kowalska

 

sensoryka 1sensoryka 2sensoryka 3sensoryka 4sensoryka 5sensoryka 6sensoryka 7sensoryka 8sensoryka 9 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 4.

 

Podczas czwartkowych zajęć w naszej świetlicy zrobiło się piernikowo i świątecznie. Święta Bożego Narodzenia to zapach piernika- nie mogło zatem zabraknąć tego ważnego akcentu. Stymulowaliśmy zmysł zapachu  (wykorzystując przyprawy korzenne) i dotyku (ugniatając ciasto z masy solnej). Efektem zabawy były aromatyczne pierniczki. Mali, zdolni cukiernicy podeszli do zadania profesjonalnie wrzucając do pieca kolejne partie świetlicowych wypieków.

Iwona Kowalska

 

03B36AF6 7C1C 4E19 9676 926B703FDE5A1D3F5D33 3486 4F91 B61D 4705B9225A968B2819D8 3268 45BB AF25 06389ABE263E97DB704C CC4C 4D1A A146 AC77827298EE662C8989 271E 46DE B6B8 B374726065C5A4F6A8AA 0950 48C3 BA2F 6EC91111F626A217E7AA D386 4022 AABC E90B2FFABD9ABA94EEB5 F18E 4F97 9ED0 DB57148C322CD8723A35 86A3 47EC 8454 D4820A519FDCE939B3B9 7451 4496 B77D 72B082402F68FB3C5E67 85F3 49AD 8E53 950525372E49

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 5.

 

Kolejne spotkanie naszych świetliczaków w ramach realizowanej innowacji.

Na czwartkowych zajęciach troszkę przywoływaliśmy zimę…., której nam niestety brak … Tęsknimy za śniegiem, bałwankami, rzucaniem śnieżkami…Skoro aura nie dała nam śniegu- zrobiliśmy sobie go sami.  Do naszej świetlicy zawitały przecudowne  śniegowe bałwanki zrobione z masy śniegowej, ozdobione aromatycznymi przyprawami i niezwykłymi pomysłami naszych dzieci. W krainie bałwanków stymulowaliśmy zmysł propriocepcji, dotyku i węchu.

Efekty pracy dzieci w poniższej galerii…

Iwona Kowalska

 

6DB7D543 6722 4456 B19C 2BF0819B030C8E55AB07 933B 4FA5 BAA8 CF713EE732EA26F32AC2 3EDA 4112 9EF3 F7A5473C035339AC031E 1C73 49A0 9CE5 BE98EF82EC7A48B26473 857A 410A 85EF 79E0954009F071E2EF36 F32E 47CE A816 B2628D22EED54776C388 9FE9 431B 845D 0F52A3CD305117008FED 5B3B 43B8 8A60 3ED484846AC0A1FAE5EB F4CF 42B4 A75F C9891BFD754EAF5D3467 FA55 4B20 AEBB 8FAA7FD04C4CDCE20BCD 4305 46CD B244 B551FB8EFDCDE0A5ACD9 7ED5 4178 A80E 33273C7C8746E4316034 AC99 44E1 B60C E494DEA7B2FBF974AC47 E931 45AE 9615 CBEE58EF2467

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 6.

 

Kolejne spotkanie i kolejne wyzwanie… Tym razem coś oczywistego i bardzo prostego. Butelki sensoryczne są super! Wyglądają niezwykle efektownie, dzieci z entuzjazmem przyglądały się przelewającym się w środku akcesoriom. Połączenie prostych składników podziałało hipnotyzująco za nasze zmysły. Zachwycone i chętne były nie tylko te małe dzieci, ale i duże. Obserwacja  sensorycznej butelki to świetne ćwiczenie dla naszego wzroku. Przepływająca mikstura działa odprężająco i relaksująco dla mózgu. A kiedy jeszcze przez butelkę przepływa światło…to już prawdziwa uczta dla zmysłów.

Stymulacja zmysły wzrokowego, ale i dotykowego za sprawą najróżniejszych dodatków. Dziecko ćwiczy też koordynację, bo butelki najfajniejsze są wtedy, gdy nimi potrząsamy.

Dobrej zabawy!!!

Iwona Kowalska

 

0203040506

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM - ZADANIE 7.

 

Zabawy sensoryczne dostarczają dziecku różnorodnych bodźców, które stymulują jego zmysły. W wiosennej odsłonie innowacji bawiliśmy się w ogrodników, stymulując zmysł zapachu, dotyku i propriocepcji.

Czy ogrodnik musi mieć sprawny nos??? Żeby się przekonać zaprosiliśmy dzieci do zabawy „Wiosenne zapachowe memo,” w której każdy przekonał się, jak funkcjonuje jego zmysł węchu. Oczywiście czasami trzeba było posiłkować się innymi zmysłami np.: smakiem i dotykiem, bo zadanie nie należało do łatwych.  Ciekawe  okazało się sianie roślin z nasion do doniczek. Dzieci podeszły do niego precyzyjnie i skrupulatnie. Mali ogrodnicy zasiali rzeżuchę i owies. Każdy  z ogromnym wyczuciem opiekował się swoją doniczką. I choć rączki były czarne- zadanie zostało wykonane.

Już wiemy, jak musi natrudzić się ogrodnik, by w jego ogrodzie było pięknie...

Iwona Kowalska

 

0069F01C 708F 442C B626 F86FFB32679E2A4ABD9B 52B8 478B 8773 AAAEC1C3BF5C2FADE4F1 EA43 49DE AFBB AF72CB937BAC9D15A6CD C37F 4FA4 82C3 1E712C34FCD850E6CBE7 45B1 4937 8976 76848E66D9C870D79862 B4ED 4009 B636 DE02C73A073B5596C810 E158 44B0 85DE 8709D99F5A32A21B9BF9 4E86 43EE 9503 A68F34EA2BD3B724CA12 F95B 4AA0 9B28 B1DFED9C4ED0D92B733A 6E00 4294 87BC 82A4B2CD8CF9E9E9CF3A CB45 4EA4 9804 FE12A35506F6E658C80F 2724 4C75 A873 3F19C36F3A5EEFD74892 DDBA 4645 83A3 CF0404FA2B28F44BD0A8 A076 4EBB 92A6 C7ADD1CC19FB

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM-ZADANIE 8

 

Kolejne zadanie  (już ósme) postawione przed dziećmi w ramach innowacji „Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam” zrealizowane.

Kwiecień to miesiąc, w którym szczególnie pamiętamy o naszej planecie Ziemi, dlatego też na jej cześć troszkę sensorycznie postymulowaliśmy zmysły na większej powierzchni…

Na wstępie rozwiązywaliśmy zagadki o tematyce przyrodniczej i ekologicznej np.: słońce, woda, kosz na śmieci, księżyc, gwiazdy. Zadaniem dzieci było narysowanie rozwiązania zagadki na rozsypanej mące. Kolejno dzieci otrzymały miseczki, do których odmierzały, wsypywały  i wlewały odpowiednie składniki. Wszystko razem wymieszały za pomocą dłoni, aż powstała  gładka konsystencja. Masę bazową podzieliliśmy do dwóch pojemników. Do jednego z nich dzieci wsypały barwnik niebieski, a do drugiego zielony. Zadaniem dzieci  było wypełnić obrazek Ziemi  za pomocą małej łyżeczki. Tak przygotowany rysunek włożyliśmy na około 1 minutę do mikrofalówki. Powstały niesamowite prace….

 

A pracowały  zmysły proprioceptywy, dotykowy, zapachowy i wzrokowy.

Iwona Kowalska

 

1ABA7305 0237 4BE8 97E5 530EC4B42E724B4D562F 4191 4954 97DF CCF938D37F8A4E2FD252 DC01 4F50 B1EE 778ED86510D722B024C7 889A 4C33 A175 4C507D0D333127FBA21F 592E 475E 94F9 C7630B363F5831CD3DA2 8D3D 48F7 98E2 3FA25165050032E3EF95 D406 4A99 898D 7BAB134686EC55EE3394 0C78 4F22 BAD4 3000EAFF429776CC0D05 5505 4C92 B11A F4926C90C3FD725ED739 C3DF 44AE B5A6 E5335A5FA423772E5FE6 062A 4B12 B6DF 5BF1798E1BA92680F597 0EFE 4551 859E 5CCC83F487FA3494A9A0 F027 41BA B13C AD53820D53D39413DB76 A8BB 43A2 B269 173B6D507878411369EB 999E 4B28 B7F7 C1E88D48C09568028959 6748 40F4 8D94 510D404DB6C7BA9642D7 3AAD 42FA 938F DA76C78780DEBBFDA3EE 93D0 4EEC B9BA FEBCF68FDE97C4A3DE22 7BB1 4BC8 949F 396C94450848CCE208DF 9CE4 4AC7 859D A1C9A3DA2140CF45E93D E01B 484F BDFD 200EEDFE65C7D30EEBCC AD5E 4C1C 9CCA 23F17E6721EFD865AAA7 8081 441D ADF5 2AA8D3CBC2BEEE7BAA12 0212 4F24 9515 91EC471E3AE5F1DFB3C4 E178 4AF5 AD69 BBCB6E4C4C0F

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.